Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας

Αρμοδιότητες

Οι αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας Π.Ε. Αχαΐας ανάγονται ιδίως στη διαφύλαξη και βελτίωση της υγείας και της ευεξίας του πληθυσμού, στην εξασφάλιση της δημόσιας υγείας με τον υγειονομικό έλεγχο, την εφαρμογή της υγειονομικής νομοθεσίας, την έκδοση τοπικών υγειονομικών διατάξεων, τη λήψη μέτρων σε θέματα δημόσιας υγιεινής, την επιβολή κυρώσεων, την έκδοση γνωματεύσεων για τη χορήγηση αδειών όλων των επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος, καθώς και στην εξασφάλιση της υγιεινής του περιβάλλοντος σε επίπεδο περιφερειακής ενότητας.

Διάρθρωση και αρμοδιότητες Tμημάτων

Τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας Π.Ε. Αχαΐας απαρτίζουν οι εξής οργανικές μονάδες:

Το Τμήμα Περιβαλλοντικής Υγιεινής και Υγειονομικού Ελέγχου είναι αρμόδιο ιδίως για:

  1. την εξασφάλιση της δημόσιας υγείας με τον υγειονομικό έλεγχο και ιδίως με την εφαρμογή της υγειονομικής νομοθεσίας, την εφαρμογή του Διεθνούς Υγειονομικού Κανονισμού και των Ευρωπαϊκών Κανονισμών – Οδηγιών, την έκδοση τοπικών υγειονομικών διατάξεων, τη λήψη μέτρων σε θέματα δημόσιας υγιεινής, την επιβολή κυρώσεων, την έκδοση γνωματεύσεων για τη χορήγηση αδειών επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος, τον επίσημο έλεγχο των τροφίμων, τη γνωμάτευση – βεβαίωση καταλληλότητας οχημάτων μεταφοράς τροφίμων και βυτιοφόρων νερού ανθρώπινης κατανάλωσης με στόχο την εξασφάλιση της προστασίας της Δημόσιας Υγείας και των συμφερόντων των καταναλωτών, την διαχείριση διατροφικών περιστατικών και κρίσεων εκτάκτων περιστατικών,
  2. την εξασφάλιση της υγιεινής του περιβάλλοντος μέσω της έκδοσης γνωματεύσεων για άδεια διάθεσης λυμάτων και υγρών αποβλήτων, των ηχομετρήσεων, τον έλεγχο των συστημάτων ύδρευσης, τον έλεγχο των θαλασσινών νερών και των κολυμβητικών δεξαμενών και τη λήψη μέτρων σε θέματα υγιεινής περιβάλλοντος σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας,

  3. τη διαφύλαξη των ταξιδιωτών και την προάσπιση της Δημόσιας Υγείας, τη χορήγηση προληπτικής φαρμακευτικής αγωγής και εμβολιασμό σε ταξιδιώτες σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και τα νοσηλευτικά ιδρύματα της Περιφερειακής Ενότητας,

  4. κάθε θέματος που αφορά την Δημόσια Υγεία και διέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία με στόχο την διατήρηση, προάσπιση και προαγωγή της Δημόσιας Υγείας.

 

Το Τμήμα Κοινωνικής Αλληλεγγύης είναι αρμόδιο ιδίως για:

  1. την έκδοση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας των παιδικών Εξοχών-Κατασκηνώσεων, των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ), Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης παιδιών με αναπηρία (ΚΔΑΠ-ΜΕΑ) κέντρων αποθεραπείας και Αποκατάστασης (Κ.Α.- Α.), Κέντρα διημέρευσης – ημερήσιας φροντίδας ατόμων με ειδικές ανάγκες (ΚΔΗΦ), Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων (Κ.Η.Φ.Η.), Ιδιωτικών επιχειρήσεων περίθαλψης υπερηλίκων, αυτοεξυπηρετούμενων, ή μη, κερδοσκοπικού ή μη χαρακτήρα (Μ.Φ.Η.), ιδιωτικών επιχειρήσεων περίθαλψης από κινητική αναπηρία ανιάτως πασχόντων ατόμων, καθώς και στεγών Υποστηριζόμενης Διαβίωσης (Σ.Υ.Δ.), Ατόμων με αναπηρία που χαρακτηρίζονται από νοητική υστέρηση (Π.ΝΟ.Υ.) οι οποίες ιδρύονται από ιδιώτες και Φορείς Ιδιωτικού Δικαίου και γενικά των δομών παιδικής προστασίας η αδειοδότηση των οποίων εμπίπτει στην αρμοδιότητα των Περιφερειών,
  2. τη συγκρότηση Επιτροπών για την γνωμοδότηση της καταλληλόλητας των ακινήτων (εκτάσεις οικήματα), και τον έλεγχο λειτουργίας των ανωτέρω δομών σύμφωνα με την εκάστοτε νομοθεσία,

  3. την έκδοση καρτών ελεύθερης μετακίνησης ΑΜΕΑ,

  4. τη διαδικασία ένταξης ιδιωτικών φορέων παροχής Κοινωνικής Φροντίδας στο Εθνικό Μητρώο και το Μητρώο Περιφερειακών Ενοτήτων,

  5. τις εισηγήσεις σκοπιμότητας για την αναγκαιότητα πιστοποίησης φορέα παροχής Κοινωνικής Φροντίδας,

  6. τη διενέργεια κοινωνικών ερευνών για την υλοποίηση υιοθεσιών - εσωτερικού (καταλληλότητα υποψήφιας θετής οικογένειας, αναζήτηση και καταγραφή των συνθηκών διαβίωσης της φυσικής οικογένειας, παρακολούθηση προσαρμογής θετών παιδιών, αναζήτηση ριζών),

  7. τη διενέργεια κοινωνικών ερευνών για την υλοποίηση αναδοχής (καταλληλότητα υποψήφιας ανάδοχης οικογένειας, συνεργασία με τη φυσική οικογένεια, παρακολούθηση προσαρμογής αναδόχων παιδιών),

  8. την εποπτεία Μονάδων Παιδικής Προστασίας και Φροντίδας Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, όσον αφορά στην ορθή καταχώρηση των στοιχείων των ανηλίκων που αυτές προστατεύουν, στο πληροφοριακό σύστημα Αναδοχής και Υιοθεσίας,

  9. την εκπαίδευση σπουδαστών κοινωνικής εργασίας κατά τη διάρκεια της πρακτικής τους άσκησης,

  10. την κοινωνική επανένταξη και απόϊδρυματοποίηση ΑμεΑ και χρονίως ψυχικά πασχόντων σε επίπεδο περιφερειακής ενότητας,

  11. την πρόληψη εξαρτήσεων από εξαρτησιογόνες ουσίες, την αντιμετώπιση του αλκοολισμού, τη κατάχρηση ουσιών, τις ψυχικές εξαρτήσεις και τον εθισμό σε επίπεδο περιφερειακής ενότητας,

  12. τη διενέργεια ημερίδων σε τομείς αρμοδιότητας των Διευθύνσεων ή/και σε συνεργασία με άλλους φορείς,

  13. χορήγηση αδειών διενέργειας εράνων και λαχειοφόρων αγορών σε επίπεδο περιφερειακής ενότητας σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία,

  14. την εφαρμογή προγραμμάτων για τις κοινωνικές ομάδες που χρήζουν ειδικής προστασίας που αφορούν την περιφερειακή ενότητα,

  15. για κάθε θέμα που αφορά τη λειτουργία των δομών κοινωνικής φροντίδας και παιδικής προστασίας σύμφωνα με την εκάστοτε νομοθεσία.

 

Το Τμήμα Φαρμάκων και Φαρμακείων είναι αρμόδιο ιδίως για:

  1. τη θεώρηση μπλοκ χορήγησης ναρκωτικών και λοιπών φαρμάκων των φαρμακείων και των νοσηλευτικών ιδρυμάτων,
  2. την παρακολούθηση κίνησης ναρκωτικών και λοιπών φαρμάκων των φαρμακείων και των νοσηλευτικών ιδρυμάτων,

  3. την έκδοση αδειών ίδρυσης και λειτουργίας φαρμακείων καθώς και τον έλεγχο αυτών και την παρακολούθηση της σωστής λειτουργίας τους,

  4. την παρακολούθηση της πρακτικής άσκησης των σπουδαστών της Φαρμακευτικής Σχολής καθώς και των μαθητευόμενων Βοηθών Φαρμακείων,

  5. τον έλεγχο και την διαβίβαση των δικαιολογητικών των πτυχιούχων της Φαρμακευτικής Σχολής στο ΚΕ.Σ.Υ. για τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις απόκτησης άδειας άσκησης επαγγέλματος,

  6. τον έλεγχο και τη διαβίβαση των δικαιολογητικών των διπλωματούχων/πτυχιούχων βοηθών φαρμακείου στη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας ΠΔΕ για συμμετοχή τους στις εξετάσεις απόκτησης άδειας άσκησης επαγγέλματος,

  7. κάθε άλλο θέμα περί φαρμάκων και φαρμακείων σύμφωνα με την εκάστοτε νομοθεσία.

 

Το Τμήμα Επαγγελμάτων Υγείας είναι αρμόδια ιδίως για την ενημέρωση όλων των ενδιαφερόμενων πολιτών για τα δικαιώματά τους και τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση σε υπηρεσίες όπως για:

  1. τη χορήγηση και ανάκληση αδειών άσκησης επαγγελμάτων υγείας,
  2. χορήγηση άδειας σκοπιμότητας για εγκατάσταση μηχανημάτων ιοντιζουσών και μη ιοντιζουσών ακτινοβολιών φορέων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας,

  3. τον έλεγχο και την διαβίβαση των δικαιολογητικών των πτυχιούχων Φυσικών Νοσοκομείου – Ακτινοφυσικών Ιατρικής (εντός περιοχής ιοντιζουσών ακτινοβολιών) καθώς και των πτυχιούχων Φυσικών Νοσοκομείου (εκτός περιοχής ιοντιζουσών ακτινοβολιών) στο Υπουργείο Υγείας για συμμετοχή τους στις εξετάσεις απόκτησης άδειας άσκησης επαγγέλματος

  4. τον έλεγχο των χώρων άσκησης ιδιωτικού επαγγέλματος υγείας και πρόνοιας (ΠΦΥ), εργαστηρίων αισθητικής, αυτοτελών διαιτολογικών γραφείων και πολυδύναμων μονάδων αδυνατίσματος,

  5. την τήρηση της διαδικασίας αδειοδότησης των οίκων ανοχής,

  6. τη συγκρότηση γνωμοδοτικής επιτροπής για την άδεια εγκατάστασης και χρήσης οικήματος οίκου ανοχής,

  7. τη χορήγηση και ανάκληση πιστοποιητικού άσκησης επαγγέλματος εκδιδόμενου προσώπου και υπηρετικού προσωπικού οίκων ανοχής,

  8. τη χορήγηση και θεώρηση των ατομικών βιβλιαρίων υγείας των ιδιοκτητών και εργαζομένων σε οίκους ανοχής,

  9. τη χορήγηση βιβλιαρίων υγείας παιδιού και καρτών ελέγχου νεογνών,

  10. την έκδοση πιστοποιητικών υγείας αποκλειστικών νοσοκόμων.

 

Το Γραφείο Γραμματειακής Υποστήριξης και Ενημέρωσης Κοινού είναι αρμόδιο ιδίως για:

  1. την οργάνωση, ταξινόμηση και τήρηση του πρωτοκόλλου καθώς και του φυσικού και ηλεκτρονικού αρχείου της Διεύθυνσης,
  2. τη διεκπεραίωση και διακίνηση της αλληλογραφίας των Διευθύνσεων,

  3. την επικύρωση, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, αντιγράφων και φωτοαντιγράφων, οποιονδήποτε εγγράφων ή δικαιολογητικών, τα οποία τηρούνται στα αρχεία των Διευθύνσεων,

  4. τη διεκπεραίωση θεμάτων που άπτονται διοικητικών λειτουργιών και προσωπικού

  5. την ενημέρωση του κοινού σε θέματα δικαιωμάτων πρόσβασης σε υπηρεσίες υγείας και κοινωνικής μέριμνας και ειδικότερα την ενημέρωση όλων των ενδιαφερόμενων πολιτών για τα δικαιώματά τους και τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση σε υπηρεσίες όπως για προνοιακά, διατροφικά, κοινωνικά και οικογενειακά επιδόματα, κάρτες ελεύθερης μετακίνησης ΑΜΕΑ, δυνατότητα δωρεάν ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης σε ανασφάλιστα άτομα, δωρεάν παροχή τροφίμων από δήμους και Ιερές Μητροπόλεις, δωρεάν στέγαση αστέγων, δωρεάν χρήση βρεφονηπιακών σταθμών κ.λπ..

 

επιστροφή στην κορυφή

Ο παρών ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την πλοήγησή σας σε αυτόν. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπο αποδέχεστε την αποθήκευση των cookies στη συσκευή σας. Λεπτομέρειες για την Πολιτική Ιδιωτικότητας στο σύνδεσμο privacy policy.

Αποδέχομαι τα cookies από αυτόν τον ιστότοπο.