Διεύθυνση Κοινωνικής Μέριμνας

Αρμοδιότητες

Η Διεύθυνση Κοινωνικής Μέριμνας ασκεί ιδίως αρμοδιότητες προνοιακού χαρακτήρα που αφορούν την οικογένεια, το παιδί, τους ηλικιωμένους, άτομα με αναπηρίες και ευπαθείς πληθυσμιακές ομάδες, μεταξύ αυτών πρόσφυγες και μετανάστες, καθώς και αρμοδιότητες που ανάγονται στην κοινωνική και οικονομική στήριξη ευπαθών ομάδων του πληθυσμού, στη διεξαγωγή ερευνών για το σχεδιασμό προγραμμάτων για την κάλυψη αναγκών του ευρύτερου πληθυσμού.
Επιπλέον, από τη Διεύθυνση Κοινωνικής Μέριμνας ασκούνται και οι αρμοδιότητες που απορρέουν από τις διατάξεις των άρθρων 13 και 14 του ν. 4445/2016, στο πλαίσιο του αυτοδιοικητικού επιπέδου λειτουργίας του Εθνικού Μηχανισμού Συντονισμού, Παρακολούθησης και Αξιολόγησης των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής.

Διάρθρωση και αρμοδιότητες Tμημάτων

Τη Διεύθυνση Κοινωνικής Μέριμνας απαρτίζουν οι εξής οργανικές μονάδες:

Το Τμήμα Κοινωνικής Αρωγής είναι αρμόδιο ιδίως για:

  1. τον καθορισμό των όρων και της διαδικασίας παραχώρησης ακινήτων σε δικαιούχους,
  2. την ανάκληση των Παραχωρητηρίων,

  3. τη ρύθμιση των δόσεων και τη βεβαίωση των παλαιών και νέων προσφύγων,

  4. τη νομιμοποίηση ανωμάλων αγοραπωλησιών,

  5. την ανταλλαγή και μεταβίβαση παραχωρηθέντων ακινήτων,

  6. την επιχορήγηση Αστικών Εταιρειών μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, τις οποίες είχε ιδρύσει η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση ή μετείχε σε αυτές και έχουν ως σκοπό την αντιμετώπιση προβλημάτων που απορρέουν από τη χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών εφόσον η πραγματοποίηση του σκοπού τους ασκείται κατά διαδοχή από την Περιφέρεια,

  7. την ανάληψη και διάθεση κρατικής επιχορήγησης, από κρατικούς πόρους, σε προνομιακά ιδρύματα-φορείς κοινωνικής αντίληψης - Μ.Φ.Η., μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα ( Ν.Π.Ι.Δ), τα οποία λαμβάνουν σχετική άδεια ίδρυσης /λειτουργίας και ελέγχονται από τις αρμόδιες Διευθύνσεις της Περιφέρειας ανά Περιφερειακή Ενότητα,

  8. την ανάληψη και διάθεση κρατικής επιχορήγησης, από τα καθαρά κέρδη του Εθνικού Κρατικού Λαχείου, σε προνομιακά ιδρύματα-φορείς κοινωνικής αντίληψης -Μ.Φ.Η., μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα ( Ν.Π.Ι.Δ), τα οποία λαμβάνουν σχετική άδεια ίδρυσης /λειτουργίας και ελέγχονται από τις αρμόδιες Διευθύνσεις της ΠΔΕ ανά Περιφερειακή Ενότητα,

  9. τη χορήγηση αδειών διενέργειας εράνων, λαχειοφόρων και φιλανθρωπικών αγορών σε υπερτοπικό επίπεδο, εντός των γεωγραφικών και διοικητικών ορίων της Π.Δ.Ε., πέραν της μίας Περιφερειακής Ενότητας.

 

Το Τμήμα Κοινωνικών Υπηρεσιών είναι αρμόδιο ιδίως για:

  1. τη διασύνδεση των κοινωνικών υπηρεσιών και δομών σε επίπεδο Περιφέρειας, (παροχή τεχνογνωσίας δια του τρόπου άσκησης του αντικειμένου της κοινωνικής πρόνοιας και κοινωνικής εργασίας σε όλους τους τομείς εφαρμογής),
  2. την άσκηση αρμοδιοτήτων σχετικών με τον Κοινωνικό Σύμβουλο, κατ` εφαρμογή της παρ. 4 του άρθρου 1 του ν. 2345/1995 (Α` 213) καθώς και αρμοδιοτήτων ελέγχου των ιδρυμάτων ή των Μονάδων Φροντίδας Ηλικιωμένων (ΜΦΗ), και των φορέων παιδικής προστασίας περιλαμβανομένης της σύνταξης σχετικών εκθέσεων και διατύπωσης αντίστοιχων προτάσεων,

  3. την ευθύνη του Σημείου Αναφοράς για την παρακολούθηση εφαρμογής της σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας,

  4. τη σύσταση της Περιφερειακής Επιτροπής Προσβασιμότητας,

  5. την τήρηση σκηνικού υλικού και κλινοσκεπασμάτων για την άμεση στέγαση των πληγέντων από καταστροφές.

 

Το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας είναι αρμόδιο ιδίως για:

  1. τη διενέργεια κοινωνικών ερευνών για την υλοποίηση διακρατικών υιοθεσιών (καταλληλόλητα υποψήφιας θετής οικογένειας, αναζήτηση φυσικής οικογένειας, παρακολούθηση προσαρμογής θετών παιδιών, αναζήτηση ριζών)
  2. τη διεκπεραίωση και εποπτεία των διακρατικών υιοθεσιών

  3. τη διενέργεια κοινωνικών ερευνών για την υλοποίηση του θεσμού της αναδοχής ανηλίκων (καταλληλόλητα υποψήφιας ανάδοχης οικογένειας, καταγραφή συνθηκών διαβίωσης της φυσικής οικογένειας, παρακολούθηση προσαρμογής αναδόχων παιδιών, διευκόλυνση της επικοινωνίας των ανάδοχων παιδιών με την βιολογική τους οικογένεια). Η αρμοδιότητα διεξάγεται υποστηρικτικά προς τα Τμήματα Κοινωνικής Αλληλεγγύης των Περιφερειακών Ενοτήτων στις περιπτώσεις που δεν υπηρετεί στην Ενότητα υπάλληλος με την ειδικότητα του κοινωνικού λειτουργού.

  4. τη διενέργεια κοινωνικών ερευνών για την υλοποίηση του θεσμού της υιοθεσίας ανηλίκων (καταλληλόλητα υποψήφιας θετής οικογένειας, καταγραφή συνθηκών διαβίωσης της φυσικής οικογένειας, παρακολούθηση προσαρμογής θετών παιδιών, αναζήτηση ριζών). Η αρμοδιότητα διεξάγεται υποστηρικτικά προς τα Τμήματα Κοινωνικής Αλληλεγγύης των Περιφερειακών Ενοτήτων στις περιπτώσεις που δεν υπηρετεί στην Ενότητα υπάλληλος με την ειδικότητα του κοινωνικού λειτουργού.

  5. το σχεδιασμό, την οργάνωση και την υλοποίηση προγραμμάτων εκπαίδευσης και επιμόρφωσης υποψηφίων αναδόχων και θετών γονέων

  6. το σχεδιασμό, την οργάνωση και την υλοποίηση προγραμμάτων συνεχιζόμενης εκπαίδευσης αναδόχων και θετών γονέων.

  7. τη συγκέντρωση στοιχείων αναδόχων της ΠΔΕ για την τήρηση Ειδικού Μητρώου Αναδοχής

  8. την εποπτεία Μονάδων Παιδικής Προστασίας και Φροντίδας Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, όσον αφορά στην ορθή καταχώρηση των στοιχείων των ανηλίκων που αυτές προστατεύουν, στο πληροφοριακό σύστημα Αναδοχής και Υιοθεσίας. Η αρμοδιότητα διεξάγεται υποστηρικτικά προς τα Τμήματα Κοινωνικής Αλληλεγγύης των Περιφερειακών Ενοτήτων στις περιπτώσεις που δεν υπηρετεί στην Ενότητα υπάλληλος με την ειδικότητα του κοινωνικού λειτουργού.

  9. τη συνεργασία με φορείς της ΠΔΕ και πανελλαδικής εμβέλειας για τη διενέργεια προγραμμάτων και ημερίδων με θέματα που άπτονται των θεσμών της υιοθεσίας και της αναδοχής

  10. δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της κοινότητας για την προώθηση των θεσμών της αναδοχής και της υιοθεσίας ανηλίκων

  11. την εκπαίδευση σπουδαστών Κοινωνικής Εργασίας κατά τη διάρκεια της πρακτικής τους άσκησης.

 

Το Τμήμα Περιφερειακού Παρατηρητηρίου Κοινωνικής Ένταξης είναι αρμόδιο ιδίως για:

  1. την διενέργεια τακτικών συναντήσεων με εκπροσώπους της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, των Δήμων, των κοινωνικών εταίρων, της κοινωνίας των πολιτών, των φορέων υλοποίησης παρεμβάσεων κοινωνικού χαρακτήρα, της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης στο πλαίσιο σχεδιασμού και εφαρμογής του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος, του Τμήματος Κοινωνικών Υποθέσεων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, σχετικά με την υλοποίηση των επιμέρους παρεμβάσεων και γενικότερα τη διενέργεια κοινωνικού διαλόγου - διαβούλευσης σε περιφερειακό επίπεδο,
  2. την ανάδειξη τοπικών αναγκών σε θέματα πολιτικών κοινωνικής συνοχής,

  3. προστασίας, πρόνοιας, και αλληλεγγύης,

  4. την συμμετοχή στον σχεδιασμό και την εφαρμογή προγραμμάτων για τις κοινωνικές ομάδες που χρήζουν ειδικής προστασίας,

  5. την κατηγοριοποίηση, ιεράρχηση και επεξεργασία παρεμβάσεων, προτάσεων και επιμέρους αναγκών, όπως αυτές προκύπτουν από τη διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης και τις σχετικές εισηγήσεις των Περιφερειακών και Δημοτικών Συμβουλίων και των αρμόδιων για θέματα κοινωνικής προστασίας υπηρεσιών τους,

  6. στην αποτελεσματική παρακολούθηση και τον συντονισμό των στόχων, οι οποίοι εξειδικεύονται στο πλαίσιο της Περιφερειακής Στρατηγικής Κοινωνικής Ένταξης (ΠΕ.Σ.Κ.Ε),

  7. την κατάλληλη υποστήριξη και διάθεση τεχνογνωσίας στους Δήμους για την εφαρμογή και παρακολούθηση των πολιτικών κοινωνικής συνοχής,

  8. την αξιοποίηση στοιχείων και πληροφοριών από τα πληροφοριακά συστήματα και τις εισηγήσεις των Κοινωνικών Υπηρεσιών των Δήμων,

  9. την δικτύωση των φορέων υλοποίησης προνοιακών παρεμβάσεων και κοινωνικών υπηρεσιών σε περιφερειακό επίπεδο και την δικτύωση όμορων Δήμων με επιδιωκόμενο σκοπό την αντιμετώπιση κοινών αναγκών,

  10. την καταγραφή των βέλτιστων πρακτικών και τον εντοπισμό αποκλίσεων στην υλοποίηση,

  11. τη σύνταξη και υποβολή ετήσιας έκθεσης, κατόπιν έγκρισης από το οικείο Περιφερειακό Συμβούλιο, προς τις αρμόδιες υπηρεσίες της Διεύθυνσης Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής και της Διεύθυνσης Καταπολέμησης της Φτώχειας της Γενικής Διεύθυνσης Πρόνοιας του αρμόδιου Υπουργείου,

  12. τη διαβίβαση στοιχείων και πληροφοριών στο Εθνικό Γεωπληροφοριακό Σύστημα (Ε.Γ.Π.Σ.) του Εθνικού Μηχανισμού,

  13. την αποτύπωση και χαρτογράφηση των χωρικών διαστάσεων της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού,

  14. τη δημιουργία διαδικτυακής πύλης για την καταγραφή της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού, τη συλλογή, επεξεργασία και ανάλυση συγκεντρωτικών στοιχείων στατιστικού χαρακτήρα και αναφορών κοινωνικών φαινομένων σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, καθώς και δράσεων της περιφερειακής στρατηγικής.

 

Το Γραφείο Γραμματειακής Υποστήριξης είναι αρμόδιο ιδίως για:

  1. την οργάνωση, ταξινόμηση και τήρηση του πρωτοκόλλου καθώς και το φυσικό και ηλεκτρονικό αρχείο της Διεύθυνσης,
  2. τη διεκπεραίωση και διακίνηση της αλληλογραφίας της Διεύθυνσης,

  3. την επικύρωση, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, αντιγράφων και φωτοαντιγράφων, οποιονδήποτε εγγράφων ή δικαιολογητικών, τα οποία τηρούνται στο αρχείο της Διεύθυνσης,

  4. τη διεκπεραίωση θεμάτων που άπτονται διοικητικών λειτουργιών και προσωπικού.

 

επιστροφή στην κορυφή

Ο παρών ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την πλοήγησή σας σε αυτόν. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπο αποδέχεστε την αποθήκευση των cookies στη συσκευή σας. Λεπτομέρειες για την Πολιτική Ιδιωτικότητας στο σύνδεσμο privacy policy.

Αποδέχομαι τα cookies από αυτόν τον ιστότοπο.